Integritetspolicy
Det lilla tvåleriet AB är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter som beskrivs i denna integritetspolicy. I denna integritetspolicy förklarar vi vilken typ av personuppgifter vi lagrar och hur vi behandlar dem. Denna integritetspolicy gäller för: www.detlillatvaleriet.se
Personuppgifter som vi samlar in och behandlar
- Grundläggande information: namn, födelsedatum
- Kontaktinformation: adress, telefonnummer, e-postadress
- Konto- och profilinformation: inställningar, preferenser
- Betalningsinformation: Transaktionsinformation, betalningsmedel
- Kundhistorik och kundengagemang: beställnings- och leveransinformation, kundvagnsrörelser, rabattkoder, lojalitetsprograminformation
- Aktiva produkter och avtal samt produkter och tjänster som du tidigare har haft, hur mycket och hur ofta de används, status för produkter/tjänster
- Kundaktivitet: läs- och handlingshistorik från appen, webbplatser eller elektronisk kommunikation vi skickar ut. Samt teknisk information om enheterna du använder.
- Cookies
Hur vi använder personuppgifter
Leverans av tjänst/avtal
Vi använder dina personuppgifter för att uppfylla våra avtal med dig, det vill säga när du har beställt en produkt eller tjänst från oss. Det rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är att behandlingen är nödvändig för att uppfylla ett avtal med dig.
Hantering av kundrelationer
Vi använder dina personuppgifter för att hantera vår kundrelation med dig. Det kan till exempel handla om kundtjänst, hantering av klagomål och felsökning gällande ditt konto. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är att behandlingen är nödvändig för att uppfylla ett avtal med dig.
Analys, affärsutveckling och förbättring av tjänster
Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla och förbättra våra tjänster och produkter. En stor del av detta arbete innebär att analysera olika former av personuppgifter, till exempel kundaktivitet, kundhistorik och konto- och profilinformation. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse.
Anpassad användarupplevelse
Vi anpassar användarupplevelsen och kommunikationen till din kundrelation och vi använder personuppgifter för detta ändamål. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse.
Försäljning och marknadsföring
Vi använder personuppgifter i samband med försäljning och marknadsföring av våra produkter och tjänster, till exempel genom att du får e-post från oss. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse. Du har möjlighet att reservera dig från delar av denna behandling genom att till exempel reservera dig från att få e-post från oss. Utöver detta kan vi också be dig om samtycke att använda dina personuppgifter för så kallad profilering, där vi drar slutsatser om dina intressen och behov utifrån dina personuppgifter. Syftet med profileringen är att vår marknadsföring ska bli mer relevant.
Systemövervakning, felsökning m.m.
Vi övervakar våra system för fel och problem. En del av dessa processer innebär lagring och behandling av personuppgifter. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse.
Säkerhet, avslöjande av bedrägeri och kriminell verksamhet
Vi behandlar personuppgifter i vårt arbete med att skydda våra användare och oss själva mot bedrägeri, missbruk och kriminell verksamhet. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse.
Följa rättsliga åtaganden
I vissa fall är vi skyldiga att behandla personuppgifter av hänsyn till andra rättsliga åtaganden. Ett exempel på detta är information som är kopplad till försäljning, som vi är skyldiga att bokföra och spara enligt bokföringslagen. Det rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är att behandlingen är nödvändig för att uppfylla ett rättsligt åtagande som åligger oss.
Kundens rättigheter
I enlighet med förordningen har kunden följande rättigheter:
1. rätten till tillgång till personuppgifter;
2. rätten till rättelse av personuppgifter;
3. rätten att radera personuppgifter;
4. rätten att invända sig mot behandling av personuppgifter;
5. rätten till dataöverförbarhet;
6. rätten att återkalla samtycke till behandling av personuppgifter skriftligen eller via e-post skickat till: [….];
7. rätten att inkomma med klagomål till tillsynsmyndigheten vid misstänkt brott mot förordningen.
Varaktigheten för lagring av personuppgifter
1. Personuppgiftsansvarig lagrar personuppgifter under den period som är nödvändig för att uppfylla de rättigheter och skyldigheter som följer av avtalsförhållandet mellan Personuppgiftsansvarig och Kunden och under 3 år efter avtalets ingående;
2. Personuppgiftsansvarig måste radera alla personuppgifter efter utgången av den period som krävs för lagring av personuppgifter.
Mottagare och personuppgiftsansvarig av personuppgifter
Tredje part som behandlar personuppgifter hos Kunden är underleverantörer av Personuppgiftsansvarig. Tjänsterna hos dessa underleverantörer är oumbärliga för att kontraktet ska kunna genomföras, för att köpa och bearbeta den elektroniska ordern mellan Personuppgiftsansvarig och Kund.
Underleverantörerna av Personuppgiftsansvarig är:
- Webnode AG (e-shop system);
- Fraktbolag;
- Google Analytics (webbplatsanalys);